Thursday, July 21, 2011

menyesal dan kecewa tak sudahh !


Assalamualaikum -.-


Photo Courtesy: flairey



Kali neh masalah dtg lagi. dlm dunia neh tak sah kalo kita takde masalah. kdg kdg kite sendri yg mndatangkan masalah. kdg kdg masalah tuh dtg sendri. err bole mcm tuh ? okay tapee. aku redha dgn ape yg terjadik semua neh. benda dah jadik tak bole nak patah balek. ape pown yg berlaku, kite terpaksa lalui dan terima seadanya. mungkin neh adalah sebahagian dari dugaan dari ALLAH. sengaja nak menguji hambanya dan neh juga satu peringatan kepada kite supaya tak melakukan kesilapan lagi. ya allah. kenapa benda mcm neh harus berlaku ? mungkin jugak silap aku yang terlalu mengikut sgt kawan kawan. dan mungkin jugak silap aku yg mahukan duit. ape tak cukop parents bg selama neh ? mmg terlebih cukop. parents aku sanggop bg seberapa wang aku nak. dorg slalu turutkan kehendak aku. tapi aku tak pernah bersyukur. mungkin ! ya allah. aku mintak maaf sebab tak pernah bersyukur dgn ape yg aku ade. bukan sebab aku terlalu tamak. tapi tuh laa mungkin sebab mahukan kemewahan. aku bersyukur kerana masih lagi ade ibu dan bapa. yang sanggup bg aku ape sajee. tapi aku tak pernah rase cukop dgn ape yg mereka bg. kdg kdg aku keterlaluan. ampun ya allah. wang yang mereka bg cukop byk sekali. ckp jee nak berapa, mereka bg jee. aku rase mcm aku selalu mnghabiskan duit mereka.

Dan skarang aku sgt menyesal dan kecewa. sungguh aku tak tipu ! menyesal yg teramat sgt. tp mnyesal skarang pown tak guna jugakk. mungkin ALLAH bg peringatan kepada aku supaya tak buat lagi dan lagi. kalo tak sebab aku ikot kawan aku yg tawarkan aku keje part time, tak mungkin benda neh akan berlaku. pasti !

Mmg aku rase boring dok kt umah dan ape salahnya pegi keje part time. hanya suke suke. tapi encik boyfriend awal awal lg dah halang aku pegi. sebabnya pada arituh jugak aku dah berjanji nak kuar dgn dye. tapi aku pulak yg kuar dgn kawan. aku ckp dgn kawan neh yg aku tanak pegi. tapi dye paksa dan paksa aku. mcm mcm yg dye kata kalo aku tak pegi. tuh laa neh laa. aku pown terpaksa pegi jugak dan encik boyfie mara gilaa kt aku. dye ckp biarlah dye kuar sorg sorg. aku jadik serba salah masa tuhh. aku dah buat dye mara dan tak dgar ckp dye. menyesal !! kawan aku ckp keje just isi isi borang kt kedai handphone di Plaza Lowyat. so aku igtkan keje dye mcm tuhh. bkn susah pown kan. kawan aku neh pown di ajak oleh kawan dye jugakk. so dye ajak laa aku. benda neh mcm ejen ejen tuh haaa. aku dgn kawan aku tuh tak kenal lansong sape bdk yg nak amek kite-org tuhh. just ikot arahan dari kawan kepada kawan aku tuhh. dlm perjalanan ke sana lg mmg aku rase tak sedap aty dan rase mcm benda neh menipu. serious ! aku tak percaya dgn benda neh semua. tapi dah kawan aku ckp takde pape laa. so aku pown rileks. smpai kt sane pown aku still lg gado dgn encik boyfiee dan dye mara mara aku lg. aku sedey !

Sampai kt kedai Maxis, aku dgn mmbe aku di suroh isi borang dan tandatangan satu borang. aku taktau borang ape. tak baca pape sebelum tuhh. then aku dpt tau yg bdk bawak kiteorg tuh beli iPhone secara package dan dpt sim kad skaly. so kenapa kami kene isi borang ? sebab bdk tuh daftar atas name aku. segala details aku, aku bg. siap dgn photostat ic lagi. then bdk tuh beli handphone dgn harga yg sgt murah rm900 only ! mane ade iPhone rm900 babe ! aku dgn kawan aku mase tuh mmg taktau lansong benda neh. then iPhone dye amek. sim kad bg kat aku. sebbaik aku buat satu account jee. kalo tak dye soh aku buat dua. sebab satu kedai tuh bole daftar dua kali jee. disebabkn mase tak cukop buat satu jelaa. yg kawan aku neh buat celcom skaly. tapi kene umor 23 tahun ke atas. SELAMAT aku tak cukop umor lagi. kalo tidakk, habiss !! yang bdk pompuan tuh ckp sim kad tuh bill dan limit dye rm300. so bole guna sesuka ati kita. call laa lame mane pown. kalo lepas rm300 tuh tanak pakai dah pown takpe. just nanti kene block dan tak kene bayaran pape. penipu ! seb baik aku ta pakai lg. ade plak bill mcm tuh kann ? bodo laa kau pompuan. nak tipu aku plakk. dye ckp takde pape. dan sim tuh tak bole terminated sebab contract selama 2 tahun ! babe, dlm mase 2 tahun aku tak bole terminated kalo tak nanti kene penalti. tiap bulan aku kene bayar rm115 selama 2 tahun. kalo nak tamatkan contract tuh kene bayar rm1400. aku jadik tension. last last aku dpt tau bnde neh menipu ! siot punye betina. kalo aku jumpe kau lagi skaly, mmg nahas laa kau. kalo iPhone tuh bg aku tape jugakk. bill yg aku kene bayar tiap bulan tuh rupe nye bayaran separuh utk iPhone. baru aku tau. bdk tuh beli iPhone dgn murah dan jual kt luar. so mmg untung laa bdk tuhh. satu iPhone dlm rm2+++. shit ! parents aku mngamok gilaa. sape nak bayar byk mcm tuhh ? even dorg berduit pown, tapi mmbazir tau takk. melayang rm1400 mcm tuhh jee. sumpah lepas neh aku tanak dah buat mcm tuhh. aku ade jee duit tapi gatal nak keje. parents aku pown bole bg aku duit. aduhhh. btol btol mnyesal skarang. menyesal jugak tak dgar ckp encik boyfiee. kalo aku tak pegi dan dgar ckp dye, benda mcm neh takde berlaku. neh satu pengajaran buat aku. lepas neh aku malas dah nak ikot org pegi mane mane. itu pesan boyfiee aku. dye mmg tak suke aku kawan dgn minah neh. tapi dah dye laa satu satu nya jiran terdekat aku yg aku rapat. pegi mane mane dgn dye laa. tapi dye plakk ajak aku buat benda mcm nehh. aku menyesal ! okayy finee. lepas neh tanak ikot kau dahh. jgn ajar aku yg bukan bukan. kalo kau nak keje tuh lagi, teroskan ! aku tak halang. jgn menyesal satu hari. okayy bye ~




kesian dkt abah sebab nak bayar semua nehh. smpai dye tak lena tidur pkir benda nehh. babah, org mintak maaf sebab mnyusahkan abah. duit abes mcm tuhh jee. sorry jugak kt mama. lepas neh janji tak buat mcm tuh dahh. org akan sentiasa beringat dan berhati hati. sekian -.-

p/s : hoi pompuan, idop kau tak akan selamat dgn keje menipu kau tuhh. tak akan kemana. kau dah byk tipu org. aku akan doa supaya kau dpt balasan dari ALLAH atas keje yg kau buat skarang nehh. tak berkat duit yg kau dpt. semoga kau mndapat balasan di akhirat kelak. aminn aminn.



Dah baca tuh komen laa sikit yee :)

0 org yang membebel: