Friday, November 18, 2011

.Tamat praktikal di MPAJ


Assalamualaikum peeps :)

Woot woot. Actually 11.11.11 hari tuh aku bru jee lepas habis praktikal kt MPAJ selama 3 bulan 2 minggu. Wuuuuu. Takde laa lame sgt pown. Mcm mcm yg aku dpt blaja kt sane. At the first time hokayy aku keje office. Sebelum neh mane penah keje office setakat restaurant Bugis Street tuh and kedai kasut. Biasa laa bru lepas habis SPM dulu saje gatal na keje kan. Bru aku tau acane keje office neh. Tersanngggaaattt lahh best ! Mmg keje kerajaan takde byk keje sgt. Dorang bole siap lepak lepak lg. Ade keje baru buat. Aku pown dah terjebak dgn dorang melepak, gelak gelak, gosip gosip. Serious happy gila aku kt sane. Dah anggap dorang mcm kakaks and abangs sendri. Ececehh. Dorang terlaluu baik dgn aku. Ta dpt aku na explain kan acane. Aku suke bile aku keje btol btol nanti, aku dpt environment mcm kt MPAJ. Aku ta suka org yg terlalu sombong and tersangat annoying. Gothehell ! Ade sorang MAKCIK kt sane yg perangai mcm budak budak !

Entahh ! Aku bukan na mengutuk tapi agak keterlaluan. Sampai perangai sendri tuh buatkan org menyampah. Menghasut geng geng dye jgn kawan dgn geng geng aku. *Aku pown ade geng laa. Ngaaa. Mmg sebelum aku masuk lg mmg makcik tuh makcik. Padahal dah kawen dah ade anak. Hoii ta sedar dri kee ? Smpai bile na jadik sombong lansong tanak tegur org. Mmg lah dgn aku dye tegur. Baik gila kott. Tanye aku mcm mcm. Aku pown layan kan jelaa even geng geng aku dah cite mcm mcm. Kang dye ckp ape pulak. Aku bukan suka bermusuh. Mmg dijauhkan laa Ya Allah. Siap ta tegur dgn geng aku even selisih jalan. Kenapakah sikap begitu ? Dah malas na panjangkan cite makcik tuhh. Harap harap satu hari nanti dye berubah dan sedar dgn kesilapan nye tuhh. Aminn --,

Kt sane aku blaja balek bnde yg aku dah blaja kt kolej mase sem 5 dulu. Ehh sem 6. Err entah ta ingat. Ngaaa. Ohmaigod. Tersangat tension okay buat ISO. Sape yg blaja tuh tau laa acane rase nye. Na dkt seminggu asek buat bnde yg same. Pindaan dokumentasi ISO. Kau hingat siket jee kee temah oii ? Byk kott file file yg na di pinda. Fuhhh ! Stress aku buat nye. Nasib ade lg dua org kawan aku. Oh lupe. Kawan sekolej sekelas jugakk. Huuuuu. Dorang pown naik tension jugak. Tapi ape kan daya. Nak tanak terpaksa buat. Kita praktikal kan so mestilah kene buat keje. Heeee. Ramai org ckp aku rajin kt sane suka tolong dorang. Dorang mtk tolong jee aku pantas buat. Haha. Then sorang abg neh ckp 'bagos ila neh suke buat kerja budak praktikal lain mane ade ashani.' -____- Malu laa kite. Kah kah kah.

Last day kite praktikal, mmg nanges bile salam salam kiss kiss akak kt situ. Aku mmg ta suke perpisahan. Mula laa nanti buat drama hindustan. Air mata sebaldi bole tadah. Kui kui kui. Sebabb dorang baik dgn kite. Hari hari ngadap dorangg. Dorang ta penah kedekut dgn aku. Kdg kdg blanje aku makan. Whoaaa. Terharu taw.



I will mis you guys. Sayang u'olls sampai bila bila -.-



Dah baca tuh komen laa sikit yee :)

1 org yang membebel:

mia said...

ada elaun tak kat situ ? sy pun bkal praktikal kat situ jun ni ... hahaha